In recent years many innovative schools have begun a shift toward the use of educational technology. Even though your institution may be ready to make a similar transition, it’s not always clear where to start. Without a clear vision and wise counsel, such a shift can be time-consuming as well as costly.

In this guide you’ll find a simple, 5-step approach to deploying a digital education solution – from defining your preliminary goals to fully implementing your online education platform.

Define your goals

Discover what web-enabled education means for you.

อ่านเพิ่มเติม

Invest in access

Get proper internet connectivity, and learn how to scale and optimize it.

อ่านเพิ่มเติม

Build your team

Find the right people to make it happen.

อ่านเพิ่มเติม

Offer web tools

Customize and deploy education tools for students, staff, and teachers.

อ่านเพิ่มเติม

Manage change

Develop skills, spread the word, and monitor progress for continued improvements.

อ่านเพิ่มเติม

Define your goals

เข้าใจเป้าหมายของโรงเรียนในการนำการศึกษาสู่โลกออนไลน์

นักการศึกษาที่ประสบผลสำเร็จในการเปลี่ยนแปลงด้วยเทคโนโลยีมักจะมีคำขวัญว่า "เริ่มต้นด้วยการเรียนรู้" เมื่อคุณกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนแล้ว โรงเรียนของคุณจะสามารถเลือกโซลูชันเทคโนโลยีที่จะช่วยให้คุณมีโอกาสประสบผลสำเร็จมากขึ้น ตัวอย่างเช่น คุณมุ่งเน้นการปรับปรุงเกรดและคะแนนสอบหรือไม่ หรือมีเป้าหมายเพิ่มการมีส่วนร่วมของนักเรียน ทั้งภายในและภายนอกโรงเรียน เยี่ยมชมสถานศึกษาอื่นที่เป็นต้นแบบสำหรับคุณ ใช้เวลากับสถานศึกษาเหล่านั้นเพื่อทำความเข้าใจเป้าหมายของเขา และวิธีที่จะบรรลุผลตามเป้าหมาย

จัดทำแผนผังความต้องการด้านไอทีและพิจารณาเทคโนโลยีแบบเปิด

เมื่อคุณเข้าใจเป้าหมายทางการศึกษาของคุณแล้ว ให้จัดทำแผนผังกระบวนการที่จำเป็นและเทคโนโลยีที่ต้องการ ขณะที่คุณจัดทำแผนผังความต้องการด้านไอที ลองพิจารณาเทคโนโลยีแบบเปิดที่จะตอบสนองเป้าหมายของคุณ การเข้าถึงเว็บได้อย่างสม่ำเสมอและเชื่อถือได้จะช่วยให้การเรียนการสอนสามารถเข้าถึงได้และเอื้อให้มีความร่วมมือมากขึ้น แพลตฟอร์มการเรียนรู้ทางเว็บแบบเปิดจะต่างไปจากแพลตฟอร์มแบบเดิมที่เป็นระบบปิดเนื่องจาก

  • Open
    Educational resources can easily be published, curated and shared by educators worldwide. This means access to the best content for everyone, on multiple devices.
  • Cost-effective
    High-quality resources are available globally and at the lowest costs.
  • Collaborative
    Your students, teachers, parents – and even “digital pen pals” – will be engaged by and enjoy new opportunities to learn from each other.

ปรับแนวทางด้านเทคนิคและโซลูชันให้สอดคล้องกันกับผู้ที่เกี่ยวข้อง

สิ่งสำคัญคือการระบุว่าใครมีอำนาจโน้มน้าวการตัดสินใจ ทั้งอย่างเป็นทางการและไม่เป็นทางการ ในการปรับปรุงการศึกษาสำหรับสถานศึกษาของคุณด้วยเทคโนโลยี คุณอาจต้องการหารือกับผู้บริหารของสถานศึกษา ตลอดจนหัวหน้าฝ่ายไอทีและผู้บริหารระดับสูงคนอื่นๆ เพื่อพูดคุยเกี่ยวกับวิสัยทัศน์และข้อเสนอต่างๆ นัดหมายการประชุมติดตามผลเพื่อยืนยันความตั้งใจ ระหว่างการประชุมคุณสามารถแจกจ่ายทรัพยากรเหล่านี้ ซึ่งออกแบบมาเพื่อช่วยให้ผู้มีส่วนเกี่ยวข้องได้เข้าใจเกี่ยวกับโซลูชันระบบคลาวด์ของ Google for Education

  • Briefing sheet
    The sheet offers a printable overview of getting education online.
  • Case studies
    Highlight the impact Google for Education has made for schools in your region.

พิจารณาขีดความสามารถและระบบปัจจุบันของโรงเรียน

โรงเรียนของคุณมีสถานะอย่างไรในปัจจุบัน เกี่ยวกับศักยภาพในการใช้ระบบออนไลน์ ก่อนที่คุณจะเดินหน้า คุณจะต้องมีภาพที่ชัดเจนเกี่ยวกับ

  • Technical readiness
    The school engagement due diligence form is a questionnaire that will help you assess the current status of your school’s Internet access. This document captures the decision-making process, information about all of your users, the status of your existing infrastructure, and your future plans for infrastructure augmentation.
  • Staff readiness
    Are your teachers excited about improving learning with technology and access? This Hopes and Fears activity from Richland Two School District is a good model for a survey you could send to your staff to gauge how they are feeling, and whether they foresee any challenges with the deployment of a technology solution.

ทำความเข้าใจงานที่จะต้องทำ

ไม่ใช่เรื่องยากที่จะพูดว่าคุณพร้อมหันมาใช้โซลูชันเพื่อการศึกษาออนไลน์ แต่การลงมือทำนั้นไม่เหมือนกัน คุณจะพบแหล่งข้อมูลและทางลัดที่เป็นประโยชน์มากมายในการประสบผลสำเร็จ

  • Project plan samples
    These templates will help you define, plan, and manage your digital transformation, from start to finish.

Invest in access

The most exciting, leading-edge technologies will falter if your school lacks sufficient power under the hood. Is your institution ready to support a 21st-century teaching and learning environment?


This section provides guidance on building a campus-wide Internet infrastructure that will support cloud-based services and other applications. For more details, refer to the Google for Education – access infrastructure guide; here you can learn about the elements of access that need to be considered, the standards required to create a functional network, and simple steps to follow when deploying your new infrastructure.

เข้าใจความต้องการโครงสร้างพื้นฐาน

To assess your needs, it’s helpful to first complete the school engagement due diligence form As you’re doing so, carefully consider:

อัปเกรดการเชื่อมต่ออินเทอร์เน็ตเพื่อประสบการณ์การใช้เว็บที่ดีขึ้น

การปรับปรุงการจัดการเครือข่ายในสถานศึกษาจะให้ประสบการณ์ที่ดียิ่งขึ้นสำหรับผู้ใช้ทั้งหมด พาร์ทเนอร์ด้านการเข้าถึงจะช่วยคุณเพิ่มประสิทธิภาพของโครงสร้างพื้นฐานในด้านต่อไปนี้

  • Bandwidth management
    Depending on your needs and network capacity, you can set caps and rules to allocate the best levels for students and teachers (e.g., to allow for email capability, video streaming, or live classroom collaboration).

    To determine the minimum bandwidth needed, refer to the Education – access infrastructure guide
  • Network access and control
    As much as possible, endeavor to balance a strong method of authentication setting that protects the network with a convenient, user-friendly interface to get online.

    Review (and remove) any potential restrictions to the physical access of your computer labs, thereby ensuring that your school can offer an optimal experience to students and teachers alike.
  • Network monitoring
    Freeware tools, such as Cacti and SmokePing MRTG, can be used for network visibility, and to notify your IT admins if problems arise with any networking equipment. This will ensure a quality experience for all users. Implement LAN and WiFi solutions to promote online learning anytime, anywhere

ใช้โซลูชัน LAN และ WiFi ส่งเสริมการเรียนรู้ออนไลน์ทุกที่ ทุกเวลา

ใช้ Google for Education – คู่มือโครงสร้างพื้นฐานของการเข้าถึงเพื่อพิจารณาว่าโซลูชัน LAN แบบใช้สายหรือ WiFi จะเหมาะสำหรับโรงเรียนของคุณ และประเมินความต้องการแบนด์วิดท์อินเทอร์เน็ตของคุณ จากนั้นจัดการการลงทุนด้านแบนด์วิดท์ของคุณด้วยซอฟต์แวร์และโครงสร้างพื้นฐานในการจัดการเครือข่ายที่เหมาะสม เช่น เซิร์ฟเวอร์พร็อกซีและแคช

Build your team

การใช้ระบบออนไลน์เพื่อการศึกษาต้องอาศัยทีมที่รับหน้าที่นี้โดยเฉพาะในโรงเรียนของคุณ ใครคือตัวเลือกที่ดี ใครจะช่วยขับเคลื่อนและมีความเชี่ยวชาญในงาน ต่อไปนี้เป็นทางลัดในการหา "ดรีมทีม" สำหรับสถานศึกษาของคุณ

Create an internal support team

กลุ่มนี้จะให้คำแนะนำและผลักดันให้โซลูชันประสบความสำเร็จอย่างต่อเนื่องหลังจากการทำให้ใช้งานได้

  • The decision maker
    The decision maker provides high-level support, guidance, and sign-off on key decisions and major purchases for your school. This is typically your IT director, your school’s president, or the leader of a sponsoring institution.
  • The budget holder
    The budget holder is an internal or external financial sponsor of the project.
  • ผู้ดูแลระบบ
    Administrators are typically members of your school’s ICT department, and are responsible for managing your solution once it’s been deployed.
  • Advocates
    Advocates will mostly be your teachers and staff, but may include some students. They will own the process of helping new users adopt the solution, and integrate it into their daily activities. Advocates also will be responsible for conducting user training.

ตั้งทีมการทำให้ใช้งานได้

The deployment team provides technical expertise, and will drive the implementation of your solution. Many schools have successfully recruited a mix of internal staff and external partners to assist with everything from conducting the initial evaluation to setting up and managing the transition.

At a number of schools, the following deployment team structure has proved successful:

  • Project Manager
    Project Manager manages the stakeholders and oversees the project from start to finish.
  • Change Manager
    Change Manager drives adoption within the organization.
  • Access Partners
    Access Partners install or upgrade infrastructure to provide Internet access for schools, and help manage their bandwidth and WiFi efficiently. They also provide LAN and WiFi expertise to help clients get the most from their wireless networks. Access partners may include ISPs when schools need a “last-mile” bandwidth setup.
  • Tools Partners
    Tools Partners help schools with the deployment of web tools. Apps deployment specialists – typically experienced IT service companies – assist with the initial diagnostic evaluation, manage the setup of Apps and the transition process, and then provide ongoing support.
  • Skills Partners
    Skills Partners provide training in online skills and Google for Education tools. Additionally, they develop a customized professional development plan to meet your school’s needs.

สิ่งที่สำคัญไม่แพ้กัน (และมักจะยากกว่า) ก็คือการหาพาร์ทเนอร์ภายนอกที่เหมาะสม เพื่อให้มั่นใจว่าคุณจะทำงานร่วมกับพาร์ทเนอร์ที่มีทักษะที่เหมาะสม และมุ่งทำงานเพื่อประโยชน์ของโรงเรียน คุณควรทราบสิ่งต่อไปนี้

  • Understand the skills and qualifications you need for your deployment team
    Guide to onboarding partners – Here you’ll find helpful tips on how to bring Google for Education partners onboard.
  • Carefully assess the capabilities of potential candidates
    Partner criteria assessment form template – You can use this sample form to determine if your prospective partner has the capabilities needed to provide your solution.
  • Sign off on the specific services the partner will provide
    Sample SOW for G Suite deployment services – This sample Statement of Work clearly defines the scope of work, and what your expectations are for your partners.

Offer web tools

Today’s students are increasingly showing a preference for an always-on, always connected environment for work and play. Ideally, your delivery of educational content should reflect that growing preference, with an engaging, digital curriculum.

Your new web tools should be directly relevant to each user’s needs, and practical (as well as hassle-free) for them to employ. The tools should also align with the school’s core processes and existing systems. By working with teachers and staff, including the ICT director, you can address some of your school’s challenges – including the need to perform time-consuming administrative tasks, and grade tests and papers by hand – and show how they can be overcome with automated, efficient web tools.

In many countries, a wide range of local content and resources are already available to universities and schools. By leveraging these web-enabled instructional tools, you can reduce IT costs, help overcome physical barriers to education, and better engage all of your students.

เติมเต็มศักยภาพของการเรียนรู้ทางเว็บ

ข้อควรพิจารณาระหว่างการทำให้ใช้งานได้

  • Deploy web tools in phases
    You don’t have to dive into the deep end immediately; it’s easiest (and wisest) to plan your digital deployment in smaller, more manageable steps. For more information, refer to the technical transition guide
  • Set up a portal for distributing accounts/password
    The distribution of accounts/passwords should be automated and seamless. Many schools create a portal where users can quickly and easily sign up for an Apps account and receive a temporary password.
  • Develop an automated password reset policy
    Users – especially overworked, stressed-out students – can (and do) forget their passwords. The simplest solution is to have all users provide a password recovery email and phone number during the initial activation of their account, so that password reset requests need not be directed to a helpdesk. You can further reduce your helpdesk’s workload by routing the password retrieval process through the portal set up to distribute accounts and passwords (described above).

More and more schools are enabling web-based learning through G Suite. Here are a few case studies highlighting the challenges several schools have faced recently, as well as some of the benefits they have enjoyed:

  • In Bangkok, Thailand, Mattayomwatnairong Schools adopted G Suite for Education to enable web-based learning for their K-12 students. As a result, students were able to continue their education with fewer disruptions, even when schools were closed during such crisis situations as floods or protests. Watch video
  • The Municipality of Vicente López (MVL) is a school district in Buenos Aires, Argentina that provides educational instruction to more than 3,600 students. Prior to adopting a web-based solution, access to content was restricted to on-site computer labs. But now with G Suite, students and teachers can access content anywhere, on any device, enabling them to become active content consumers (and producers). The improved quality of instructional content – combined with more channels for collaboration – engages students, facilitates self-directed study, and makes students more receptive to feedback from their teachers and classmates. Watch video
  • At India’s Birla Institute of Technology and Science (BITS) in Pilani, administrators observed several immediate benefits following the university-wide deployment of G Suite. Their old server had limited storage capacity, which frequently caused emails to bounce back and made communication difficult. But post-deployment of Apps, the university’s enhanced storage capabilities enabled increased academic collaboration while delivering savings in both capital and operational expenditures. University users – especially off-campus students – have benefited from using Apps to facilitate collaboration, particularly the tools that allow them to share video files, record lectures, and present slides. Read case study (PDF)
  • Petra Christian University in Indonesia reduced time and money spent on valuable IT resources with a stable communication platform: G Suite. Their legacy server-based systems had been costly, insecure, and unstable. With every power outage, the on-premise mail servers crashed and required excessive maintenance. Now these resources are deployed by developing internal apps that will continue to improve education at Petra. Read case study (PDF)

For more information on deploying G Suite for Education, refer to the G Suite for Education deployment guide – a step-by-step outline for completing the technical aspects of your deployment. This guide also includes relevant help-center articles and videos.

ผสานรวมโซลูชันของคุณ

It’s not enough to simply deploy web-based tools. You must make sure they are relevant by integrating them with your school’s day-to-day activities, as well as your third-party software and existing legacy systems. Use Section B of the school engagement due diligence form to help identify core processes to integrate. We recommend connecting G Suite to a Single Sign-On server, so that users can access all internal tools with a single username and password. Many schools also integrate G Suite with learning platforms such as Moodle and Blackbird. For more details, refer to G Suite integration with third-party systems.

These universities have successfully integrated G Suite for Education into their existing educational systems and processes:

  • Université Cadi Ayyad, Morocco, deployed G Suite accounts as their main authentication platform. Students and staff use their Google accounts to access the Internet over the university WiFi. They also use their accounts to access the university intranet, which was built using Google sites and G Suite scripts. Now students can easily access course material, request transcripts, receive their grades, and log onto the university’s eLearning platform.
  • Jomo Kenyatta University of Agriculture and Technology (JKUAT) ในเคนยาเปลี่ยนบริการต่างๆ ของมหาวิทยาลัยโดยใช้อีเมล ปฏิทิน และไดรฟ์เพื่อโพสต์ตารางการบรรยาย เนื้อหาของหลักสูตร บทเรียนและงานวิจัย นอกจากนี้ยังจัดการคำขอของผู้ใช้และการตรวจสอบสิทธิ์ผู้ใช้ด้วย Google ฟอร์ม อ่านกรณีศึกษา (PDF)
  • Ladoke Akintola University of Technology ในไนจีเรียเพิ่มประสิทธิภาพของงานบริหารทั้งหมด รวมถึงบัญชีเงินเดือน การลงทะเบียนหลักสูตรและการส่งผลการสอบด้วย Apps นอกจากนี้ มหาวิทยาลัยยังเปลี่ยนมาใช้โมเดล "การบริหารจัดการแบบไร้กระดาษ" ซึ่งการปฏิบัติงาน กิจกรรม และผลลัพธ์ทั้งหมดเป็นรูปแบบดิจิทัล การเรียนรู้ออนไลน์ก็สามารถทำได้ด้วยการผสานรวม Apps อ่านกรณีศึกษา (PDF)

Our process integration with G Suite for Education document outlines other ways in which Apps have been used successfully. For custom integration of your solution with our APIs, please visit the G Suite API website.

Manage change

พัฒนาทักษะ

การโยกย้ายเนื้อหาไปยังเว็บนั้นไม่ใช่การทำงานของทีมไอทีเพียงอย่างเดียว ผู้มีส่วนเกี่ยวข้องทุกฝ่ายในโรงเรียนควรมีความมั่นใจและมีความคล่องตัวที่จะใช้เครื่องมือระบบดิจิทัลซึ่งทำให้การปรับเปลี่ยนนั้นสามารถกระทำได้

  • ผู้ดูแลระบบ
    Administrators should be actively involved in the initial setup of the web tools, so they’ll have the ability to troubleshoot any problems that may arise. Once the solution has been deployed, this group should receive training on provisioning and managing accounts. Visit the G Suite Support Site for more details.
  • Users/trainers
    Users/Trainers will build excitement by demonstrating how the products can be used (and the advantages of doing so). As dedicated trainers, they will drive the adoption of the new solution. Check out the Google for Education Learning Center for training resources.
  • All other constituents
    All Other Constituents can be ready to offer training on basic web skills as needed with Google Web Academy, a program that provides educational resources and certifications to students and professionals.

ในการค้นหาผู้ฝึกสอนสำหรับการฝึกสอนระหว่างบุคคลกับบุคคล โปรดไปที่ไดเรกทอรีผู้ฝึกสอนเพื่อการศึกษา ถ้าต้องการทราบว่าจะเป็น Google Educator และ/หรือ Education Trainer ได้อย่างไร โปรดไปที่ศูนย์การเรียนรู้

กระจายข่าว

Success breeds success – and your school’s will continue to inspire your faculty and staff, as well as other teams at other schools. Don’t be shy about sharing what worked (and what didn’t).

Here’s how innovative schools have promoted their move to a cloud-based education:

  • Hosting a rollout event
    Many schools that launched G Suite for Education have hosted a “Go Google” event. Designed to encourage student sign-ups and continued use, the itinerary consists of discussions highlighting why the school decided to go Google, and the benefits the school expects to see post-transition.

    To get you started, here’s a sample schedule of an event.
  • การส่งเสริมการเปลี่ยนผ่านช่องทางการสื่อสารต่างๆ ของโรงเรียน เช่น ข่าวประกาศและการส่งอีเมล

โปรดไปที่คู่มือการจัดการการเปลี่ยนแปลงเพื่อดูโลโก้และเทมเพลตการสื่อสารเพื่อช่วยส่งเสริมการใช้ Google ในสถานศึกษาของคุณและในชุมชนของคุณ

จัดการโซลูชัน

ขอแสดงความยินดี คุณได้เริ่มต้นการเปลี่ยนมาใช้สภาพแวดล้อมการศึกษาออนไลน์แล้ว ซึ่งเป็นก้าวที่สำคัญมาก แต่หนทางข้างหน้ายังมีความท้าทาย ในการที่จะทำให้แผนของคุณมีความชัดเจนและเข้าถึงได้สำหรับบุคคลอื่น คุณสามารถส่งเสริมให้มีการเรียนการสอนแบบไดนามิกต่อไปโดยทำสิ่งต่อไปนี้

  • หาวิธีใหม่ๆ ในการผสานรวมเครื่องมือทางเว็บในระบบของโรงเรียน ทั้งเพื่อรักษากระแสความตื่นตัวและเพื่อให้เกิดประโยชน์สูงสุด
    • ปรับแต่ง KPI ให้เหมาะกับความต้องการและเป้าหมายของโรงเรียน
    • ติดตามการใช้งานอย่างต่อเนื่อง
    • ดำเนินการฝึกอบรมอย่างต่อเนื่องสำหรับทีมไอที เจ้าหน้าที่ คณาจารย์และนักเรียน
    • ดำเนินการให้ผู้ใช้สามารถค้นพบและติดตามเนื้อหาทางออนไลน์ได้
  • สร้างชุมชนผู้ใช้และฟอรัมสำหรับการเรียนรู้ระหว่างกันและแลกเปลี่ยนทักษะ
    • จัดกิจกรรมของชุมชนแบบออฟไลน์กับโรงเรียนใกล้เคียง ผู้ปกครองและฝ่ายอื่นๆ เพื่อทำความเข้าใจประโยชน์ของการศึกษาทางเว็บ และหาทักษะพื้นฐาน
    • สร้างฟอรัมออนไลน์สำหรับการแชร์และสนทนากัน
    • หาช่องทางและทรัพยากรของชุมชนเพื่อเพิ่มการใช้เครื่องมือทางเว็บ และขยายชุมชน Google for Education เรียนรู้เพิ่มเติมเกี่ยวกับ Google สำหรับโปรแกรมการศึกษาชุมชนที่: edu.google.com/resources/programs/
  • เฝ้าตรวจสอบการปฏิบัติงานเพื่อให้เกิดผลสำเร็จในระยะยาว
    • ในการเพิ่มความถี่ของการใช้งาน คุณควรพิจารณาเปอร์เซ็นต์ของผู้ใช้งานอย่างจริงจัง
    • For G Suite, look at the total number of Apps licenses vs. the number of 30-day active Apps licenses. An analysis is available on the “user behavior reports” of the admin console dashboard.
    • ประเมินผลกระทบของเครื่องมือออนไลน์ของคุณโดยละเอียดกับผลสอบและสัมฤทธิผลทางวิชาการโดยรวม และอีกเช่นเคย อย่าลืมแชร์เรื่องราวดีๆ!

ภาพรวม

In recent years many innovative schools have begun a shift toward the use of educational technology. Even though your institution may be ready to make a similar transition, it’s not always clear where to start. Without a clear vision and wise counsel, such a shift can be time-consuming as well as costly.

In this guide you’ll find a simple, 5-step approach to deploying a digital education solution – from defining your preliminary goals to fully implementing your online education platform.

Define your goals

Discover what web-enabled education means for you.

อ่านเพิ่มเติม

Invest in access

Get proper internet connectivity, and learn how to scale and optimize it.

อ่านเพิ่มเติม

Build your team

Find the right people to make it happen.

อ่านเพิ่มเติม

Offer web tools

Customize and deploy education tools for students, staff, and teachers.

อ่านเพิ่มเติม

Manage change

Develop skills, spread the word, and monitor progress for continued improvements.

อ่านเพิ่มเติม

Define your goals

Define your goals

เข้าใจเป้าหมายของโรงเรียนในการนำการศึกษาสู่โลกออนไลน์

นักการศึกษาที่ประสบผลสำเร็จในการเปลี่ยนแปลงด้วยเทคโนโลยีมักจะมีคำขวัญว่า "เริ่มต้นด้วยการเรียนรู้" เมื่อคุณกำหนดเป้าหมายที่ชัดเจนแล้ว โรงเรียนของคุณจะสามารถเลือกโซลูชันเทคโนโลยีที่จะช่วยให้คุณมีโอกาสประสบผลสำเร็จมากขึ้น ตัวอย่างเช่น คุณมุ่งเน้นการปรับปรุงเกรดและคะแนนสอบหรือไม่ หรือมีเป้าหมายเพิ่มการมีส่วนร่วมของนักเรียน ทั้งภายในและภายนอกโรงเรียน เยี่ยมชมสถานศึกษาอื่นที่เป็นต้นแบบสำหรับคุณ ใช้เวลากับสถานศึกษาเหล่านั้นเพื่อทำความเข้าใจเป้าหมายของเขา และวิธีที่จะบรรลุผลตามเป้าหมาย

จัดทำแผนผังความต้องการด้านไอทีและพิจารณาเทคโนโลยีแบบเปิด

เมื่อคุณเข้าใจเป้าหมายทางการศึกษาของคุณแล้ว ให้จัดทำแผนผังกระบวนการที่จำเป็นและเทคโนโลยีที่ต้องการ ขณะที่คุณจัดทำแผนผังความต้องการด้านไอที ลองพิจารณาเทคโนโลยีแบบเปิดที่จะตอบสนองเป้าหมายของคุณ การเข้าถึงเว็บได้อย่างสม่ำเสมอและเชื่อถือได้จะช่วยให้การเรียนการสอนสามารถเข้าถึงได้และเอื้อให้มีความร่วมมือมากขึ้น แพลตฟอร์มการเรียนรู้ทางเว็บแบบเปิดจะต่างไปจากแพลตฟอร์มแบบเดิมที่เป็นระบบปิดเนื่องจาก

  • Open
    Educational resources can easily be published, curated and shared by educators worldwide. This means access to the best content for everyone, on multiple devices.
  • Cost-effective
    High-quality resources are available globally and at the lowest costs.
  • Collaborative
    Your students, teachers, parents – and even “digital pen pals” – will be engaged by and enjoy new opportunities to learn from each other.

ปรับแนวทางด้านเทคนิคและโซลูชันให้สอดคล้องกันกับผู้ที่เกี่ยวข้อง

สิ่งสำคัญคือการระบุว่าใครมีอำนาจโน้มน้าวการตัดสินใจ ทั้งอย่างเป็นทางการและไม่เป็นทางการ ในการปรับปรุงการศึกษาสำหรับสถานศึกษาของคุณด้วยเทคโนโลยี คุณอาจต้องการหารือกับผู้บริหารของสถานศึกษา ตลอดจนหัวหน้าฝ่ายไอทีและผู้บริหารระดับสูงคนอื่นๆ เพื่อพูดคุยเกี่ยวกับวิสัยทัศน์และข้อเสนอต่างๆ นัดหมายการประชุมติดตามผลเพื่อยืนยันความตั้งใจ ระหว่างการประชุมคุณสามารถแจกจ่ายทรัพยากรเหล่านี้ ซึ่งออกแบบมาเพื่อช่วยให้ผู้มีส่วนเกี่ยวข้องได้เข้าใจเกี่ยวกับโซลูชันระบบคลาวด์ของ Google for Education

  • Briefing sheet
    The sheet offers a printable overview of getting education online.
  • Case studies
    Highlight the impact Google for Education has made for schools in your region.

พิจารณาขีดความสามารถและระบบปัจจุบันของโรงเรียน

โรงเรียนของคุณมีสถานะอย่างไรในปัจจุบัน เกี่ยวกับศักยภาพในการใช้ระบบออนไลน์ ก่อนที่คุณจะเดินหน้า คุณจะต้องมีภาพที่ชัดเจนเกี่ยวกับ

  • Technical readiness
    The school engagement due diligence form is a questionnaire that will help you assess the current status of your school’s Internet access. This document captures the decision-making process, information about all of your users, the status of your existing infrastructure, and your future plans for infrastructure augmentation.
  • Staff readiness
    Are your teachers excited about improving learning with technology and access? This Hopes and Fears activity from Richland Two School District is a good model for a survey you could send to your staff to gauge how they are feeling, and whether they foresee any challenges with the deployment of a technology solution.

ทำความเข้าใจงานที่จะต้องทำ

ไม่ใช่เรื่องยากที่จะพูดว่าคุณพร้อมหันมาใช้โซลูชันเพื่อการศึกษาออนไลน์ แต่การลงมือทำนั้นไม่เหมือนกัน คุณจะพบแหล่งข้อมูลและทางลัดที่เป็นประโยชน์มากมายในการประสบผลสำเร็จ

  • Project plan samples
    These templates will help you define, plan, and manage your digital transformation, from start to finish.

Invest in access

Invest in access

The most exciting, leading-edge technologies will falter if your school lacks sufficient power under the hood. Is your institution ready to support a 21st-century teaching and learning environment?


This section provides guidance on building a campus-wide Internet infrastructure that will support cloud-based services and other applications. For more details, refer to the Google for Education – access infrastructure guide; here you can learn about the elements of access that need to be considered, the standards required to create a functional network, and simple steps to follow when deploying your new infrastructure.

เข้าใจความต้องการโครงสร้างพื้นฐาน

To assess your needs, it’s helpful to first complete the school engagement due diligence form As you’re doing so, carefully consider:

อัปเกรดการเชื่อมต่ออินเทอร์เน็ตเพื่อประสบการณ์การใช้เว็บที่ดีขึ้น

การปรับปรุงการจัดการเครือข่ายในสถานศึกษาจะให้ประสบการณ์ที่ดียิ่งขึ้นสำหรับผู้ใช้ทั้งหมด พาร์ทเนอร์ด้านการเข้าถึงจะช่วยคุณเพิ่มประสิทธิภาพของโครงสร้างพื้นฐานในด้านต่อไปนี้

  • Bandwidth management
    Depending on your needs and network capacity, you can set caps and rules to allocate the best levels for students and teachers (e.g., to allow for email capability, video streaming, or live classroom collaboration).

    To determine the minimum bandwidth needed, refer to the Education – access infrastructure guide
  • Network access and control
    As much as possible, endeavor to balance a strong method of authentication setting that protects the network with a convenient, user-friendly interface to get online.

    Review (and remove) any potential restrictions to the physical access of your computer labs, thereby ensuring that your school can offer an optimal experience to students and teachers alike.
  • Network monitoring
    Freeware tools, such as Cacti and SmokePing MRTG, can be used for network visibility, and to notify your IT admins if problems arise with any networking equipment. This will ensure a quality experience for all users. Implement LAN and WiFi solutions to promote online learning anytime, anywhere

ใช้โซลูชัน LAN และ WiFi ส่งเสริมการเรียนรู้ออนไลน์ทุกที่ ทุกเวลา

ใช้ Google for Education – คู่มือโครงสร้างพื้นฐานของการเข้าถึงเพื่อพิจารณาว่าโซลูชัน LAN แบบใช้สายหรือ WiFi จะเหมาะสำหรับโรงเรียนของคุณ และประเมินความต้องการแบนด์วิดท์อินเทอร์เน็ตของคุณ จากนั้นจัดการการลงทุนด้านแบนด์วิดท์ของคุณด้วยซอฟต์แวร์และโครงสร้างพื้นฐานในการจัดการเครือข่ายที่เหมาะสม เช่น เซิร์ฟเวอร์พร็อกซีและแคช

Build your team

Build your team

การใช้ระบบออนไลน์เพื่อการศึกษาต้องอาศัยทีมที่รับหน้าที่นี้โดยเฉพาะในโรงเรียนของคุณ ใครคือตัวเลือกที่ดี ใครจะช่วยขับเคลื่อนและมีความเชี่ยวชาญในงาน ต่อไปนี้เป็นทางลัดในการหา "ดรีมทีม" สำหรับสถานศึกษาของคุณ

Create an internal support team

กลุ่มนี้จะให้คำแนะนำและผลักดันให้โซลูชันประสบความสำเร็จอย่างต่อเนื่องหลังจากการทำให้ใช้งานได้

  • The decision maker
    The decision maker provides high-level support, guidance, and sign-off on key decisions and major purchases for your school. This is typically your IT director, your school’s president, or the leader of a sponsoring institution.
  • The budget holder
    The budget holder is an internal or external financial sponsor of the project.
  • ผู้ดูแลระบบ
    Administrators are typically members of your school’s ICT department, and are responsible for managing your solution once it’s been deployed.
  • Advocates
    Advocates will mostly be your teachers and staff, but may include some students. They will own the process of helping new users adopt the solution, and integrate it into their daily activities. Advocates also will be responsible for conducting user training.

ตั้งทีมการทำให้ใช้งานได้

The deployment team provides technical expertise, and will drive the implementation of your solution. Many schools have successfully recruited a mix of internal staff and external partners to assist with everything from conducting the initial evaluation to setting up and managing the transition.

At a number of schools, the following deployment team structure has proved successful:

  • Project Manager
    Project Manager manages the stakeholders and oversees the project from start to finish.
  • Change Manager
    Change Manager drives adoption within the organization.
  • Access Partners
    Access Partners install or upgrade infrastructure to provide Internet access for schools, and help manage their bandwidth and WiFi efficiently. They also provide LAN and WiFi expertise to help clients get the most from their wireless networks. Access partners may include ISPs when schools need a “last-mile” bandwidth setup.
  • Tools Partners
    Tools Partners help schools with the deployment of web tools. Apps deployment specialists – typically experienced IT service companies – assist with the initial diagnostic evaluation, manage the setup of Apps and the transition process, and then provide ongoing support.
  • Skills Partners
    Skills Partners provide training in online skills and Google for Education tools. Additionally, they develop a customized professional development plan to meet your school’s needs.

สิ่งที่สำคัญไม่แพ้กัน (และมักจะยากกว่า) ก็คือการหาพาร์ทเนอร์ภายนอกที่เหมาะสม เพื่อให้มั่นใจว่าคุณจะทำงานร่วมกับพาร์ทเนอร์ที่มีทักษะที่เหมาะสม และมุ่งทำงานเพื่อประโยชน์ของโรงเรียน คุณควรทราบสิ่งต่อไปนี้

  • Understand the skills and qualifications you need for your deployment team
    Guide to onboarding partners – Here you’ll find helpful tips on how to bring Google for Education partners onboard.
  • Carefully assess the capabilities of potential candidates
    Partner criteria assessment form template – You can use this sample form to determine if your prospective partner has the capabilities needed to provide your solution.
  • Sign off on the specific services the partner will provide
    Sample SOW for G Suite deployment services – This sample Statement of Work clearly defines the scope of work, and what your expectations are for your partners.

Offer web tools

Offer web tools

Today’s students are increasingly showing a preference for an always-on, always connected environment for work and play. Ideally, your delivery of educational content should reflect that growing preference, with an engaging, digital curriculum.

Your new web tools should be directly relevant to each user’s needs, and practical (as well as hassle-free) for them to employ. The tools should also align with the school’s core processes and existing systems. By working with teachers and staff, including the ICT director, you can address some of your school’s challenges – including the need to perform time-consuming administrative tasks, and grade tests and papers by hand – and show how they can be overcome with automated, efficient web tools.

In many countries, a wide range of local content and resources are already available to universities and schools. By leveraging these web-enabled instructional tools, you can reduce IT costs, help overcome physical barriers to education, and better engage all of your students.

เติมเต็มศักยภาพของการเรียนรู้ทางเว็บ

ข้อควรพิจารณาระหว่างการทำให้ใช้งานได้

  • Deploy web tools in phases
    You don’t have to dive into the deep end immediately; it’s easiest (and wisest) to plan your digital deployment in smaller, more manageable steps. For more information, refer to the technical transition guide
  • Set up a portal for distributing accounts/password
    The distribution of accounts/passwords should be automated and seamless. Many schools create a portal where users can quickly and easily sign up for an Apps account and receive a temporary password.
  • Develop an automated password reset policy
    Users – especially overworked, stressed-out students – can (and do) forget their passwords. The simplest solution is to have all users provide a password recovery email and phone number during the initial activation of their account, so that password reset requests need not be directed to a helpdesk. You can further reduce your helpdesk’s workload by routing the password retrieval process through the portal set up to distribute accounts and passwords (described above).

More and more schools are enabling web-based learning through G Suite. Here are a few case studies highlighting the challenges several schools have faced recently, as well as some of the benefits they have enjoyed:

  • In Bangkok, Thailand, Mattayomwatnairong Schools adopted G Suite for Education to enable web-based learning for their K-12 students. As a result, students were able to continue their education with fewer disruptions, even when schools were closed during such crisis situations as floods or protests. Watch video
  • The Municipality of Vicente López (MVL) is a school district in Buenos Aires, Argentina that provides educational instruction to more than 3,600 students. Prior to adopting a web-based solution, access to content was restricted to on-site computer labs. But now with G Suite, students and teachers can access content anywhere, on any device, enabling them to become active content consumers (and producers). The improved quality of instructional content – combined with more channels for collaboration – engages students, facilitates self-directed study, and makes students more receptive to feedback from their teachers and classmates. Watch video
  • At India’s Birla Institute of Technology and Science (BITS) in Pilani, administrators observed several immediate benefits following the university-wide deployment of G Suite. Their old server had limited storage capacity, which frequently caused emails to bounce back and made communication difficult. But post-deployment of Apps, the university’s enhanced storage capabilities enabled increased academic collaboration while delivering savings in both capital and operational expenditures. University users – especially off-campus students – have benefited from using Apps to facilitate collaboration, particularly the tools that allow them to share video files, record lectures, and present slides. Read case study (PDF)
  • Petra Christian University in Indonesia reduced time and money spent on valuable IT resources with a stable communication platform: G Suite. Their legacy server-based systems had been costly, insecure, and unstable. With every power outage, the on-premise mail servers crashed and required excessive maintenance. Now these resources are deployed by developing internal apps that will continue to improve education at Petra. Read case study (PDF)

For more information on deploying G Suite for Education, refer to the G Suite for Education deployment guide – a step-by-step outline for completing the technical aspects of your deployment. This guide also includes relevant help-center articles and videos.

ผสานรวมโซลูชันของคุณ

It’s not enough to simply deploy web-based tools. You must make sure they are relevant by integrating them with your school’s day-to-day activities, as well as your third-party software and existing legacy systems. Use Section B of the school engagement due diligence form to help identify core processes to integrate. We recommend connecting G Suite to a Single Sign-On server, so that users can access all internal tools with a single username and password. Many schools also integrate G Suite with learning platforms such as Moodle and Blackbird. For more details, refer to G Suite integration with third-party systems.

These universities have successfully integrated G Suite for Education into their existing educational systems and processes:

  • Université Cadi Ayyad, Morocco, deployed G Suite accounts as their main authentication platform. Students and staff use their Google accounts to access the Internet over the university WiFi. They also use their accounts to access the university intranet, which was built using Google sites and G Suite scripts. Now students can easily access course material, request transcripts, receive their grades, and log onto the university’s eLearning platform.
  • Jomo Kenyatta University of Agriculture and Technology (JKUAT) ในเคนยาเปลี่ยนบริการต่างๆ ของมหาวิทยาลัยโดยใช้อีเมล ปฏิทิน และไดรฟ์เพื่อโพสต์ตารางการบรรยาย เนื้อหาของหลักสูตร บทเรียนและงานวิจัย นอกจากนี้ยังจัดการคำขอของผู้ใช้และการตรวจสอบสิทธิ์ผู้ใช้ด้วย Google ฟอร์ม อ่านกรณีศึกษา (PDF)
  • Ladoke Akintola University of Technology ในไนจีเรียเพิ่มประสิทธิภาพของงานบริหารทั้งหมด รวมถึงบัญชีเงินเดือน การลงทะเบียนหลักสูตรและการส่งผลการสอบด้วย Apps นอกจากนี้ มหาวิทยาลัยยังเปลี่ยนมาใช้โมเดล "การบริหารจัดการแบบไร้กระดาษ" ซึ่งการปฏิบัติงาน กิจกรรม และผลลัพธ์ทั้งหมดเป็นรูปแบบดิจิทัล การเรียนรู้ออนไลน์ก็สามารถทำได้ด้วยการผสานรวม Apps อ่านกรณีศึกษา (PDF)

Our process integration with G Suite for Education document outlines other ways in which Apps have been used successfully. For custom integration of your solution with our APIs, please visit the G Suite API website.

Manage change

Manage change

พัฒนาทักษะ

การโยกย้ายเนื้อหาไปยังเว็บนั้นไม่ใช่การทำงานของทีมไอทีเพียงอย่างเดียว ผู้มีส่วนเกี่ยวข้องทุกฝ่ายในโรงเรียนควรมีความมั่นใจและมีความคล่องตัวที่จะใช้เครื่องมือระบบดิจิทัลซึ่งทำให้การปรับเปลี่ยนนั้นสามารถกระทำได้

  • ผู้ดูแลระบบ
    Administrators should be actively involved in the initial setup of the web tools, so they’ll have the ability to troubleshoot any problems that may arise. Once the solution has been deployed, this group should receive training on provisioning and managing accounts. Visit the G Suite Support Site for more details.
  • Users/trainers
    Users/Trainers will build excitement by demonstrating how the products can be used (and the advantages of doing so). As dedicated trainers, they will drive the adoption of the new solution. Check out the Google for Education Learning Center for training resources.
  • All other constituents
    All Other Constituents can be ready to offer training on basic web skills as needed with Google Web Academy, a program that provides educational resources and certifications to students and professionals.

ในการค้นหาผู้ฝึกสอนสำหรับการฝึกสอนระหว่างบุคคลกับบุคคล โปรดไปที่ไดเรกทอรีผู้ฝึกสอนเพื่อการศึกษา ถ้าต้องการทราบว่าจะเป็น Google Educator และ/หรือ Education Trainer ได้อย่างไร โปรดไปที่ศูนย์การเรียนรู้

กระจายข่าว

Success breeds success – and your school’s will continue to inspire your faculty and staff, as well as other teams at other schools. Don’t be shy about sharing what worked (and what didn’t).

Here’s how innovative schools have promoted their move to a cloud-based education:

  • Hosting a rollout event
    Many schools that launched G Suite for Education have hosted a “Go Google” event. Designed to encourage student sign-ups and continued use, the itinerary consists of discussions highlighting why the school decided to go Google, and the benefits the school expects to see post-transition.

    To get you started, here’s a sample schedule of an event.
  • การส่งเสริมการเปลี่ยนผ่านช่องทางการสื่อสารต่างๆ ของโรงเรียน เช่น ข่าวประกาศและการส่งอีเมล

โปรดไปที่คู่มือการจัดการการเปลี่ยนแปลงเพื่อดูโลโก้และเทมเพลตการสื่อสารเพื่อช่วยส่งเสริมการใช้ Google ในสถานศึกษาของคุณและในชุมชนของคุณ

จัดการโซลูชัน

ขอแสดงความยินดี คุณได้เริ่มต้นการเปลี่ยนมาใช้สภาพแวดล้อมการศึกษาออนไลน์แล้ว ซึ่งเป็นก้าวที่สำคัญมาก แต่หนทางข้างหน้ายังมีความท้าทาย ในการที่จะทำให้แผนของคุณมีความชัดเจนและเข้าถึงได้สำหรับบุคคลอื่น คุณสามารถส่งเสริมให้มีการเรียนการสอนแบบไดนามิกต่อไปโดยทำสิ่งต่อไปนี้

  • หาวิธีใหม่ๆ ในการผสานรวมเครื่องมือทางเว็บในระบบของโรงเรียน ทั้งเพื่อรักษากระแสความตื่นตัวและเพื่อให้เกิดประโยชน์สูงสุด
    • ปรับแต่ง KPI ให้เหมาะกับความต้องการและเป้าหมายของโรงเรียน
    • ติดตามการใช้งานอย่างต่อเนื่อง
    • ดำเนินการฝึกอบรมอย่างต่อเนื่องสำหรับทีมไอที เจ้าหน้าที่ คณาจารย์และนักเรียน
    • ดำเนินการให้ผู้ใช้สามารถค้นพบและติดตามเนื้อหาทางออนไลน์ได้
  • สร้างชุมชนผู้ใช้และฟอรัมสำหรับการเรียนรู้ระหว่างกันและแลกเปลี่ยนทักษะ
    • จัดกิจกรรมของชุมชนแบบออฟไลน์กับโรงเรียนใกล้เคียง ผู้ปกครองและฝ่ายอื่นๆ เพื่อทำความเข้าใจประโยชน์ของการศึกษาทางเว็บ และหาทักษะพื้นฐาน
    • สร้างฟอรัมออนไลน์สำหรับการแชร์และสนทนากัน
    • หาช่องทางและทรัพยากรของชุมชนเพื่อเพิ่มการใช้เครื่องมือทางเว็บ และขยายชุมชน Google for Education เรียนรู้เพิ่มเติมเกี่ยวกับ Google สำหรับโปรแกรมการศึกษาชุมชนที่: edu.google.com/resources/programs/
  • เฝ้าตรวจสอบการปฏิบัติงานเพื่อให้เกิดผลสำเร็จในระยะยาว
    • ในการเพิ่มความถี่ของการใช้งาน คุณควรพิจารณาเปอร์เซ็นต์ของผู้ใช้งานอย่างจริงจัง
    • For G Suite, look at the total number of Apps licenses vs. the number of 30-day active Apps licenses. An analysis is available on the “user behavior reports” of the admin console dashboard.
    • ประเมินผลกระทบของเครื่องมือออนไลน์ของคุณโดยละเอียดกับผลสอบและสัมฤทธิผลทางวิชาการโดยรวม และอีกเช่นเคย อย่าลืมแชร์เรื่องราวดีๆ!